Malmö FF – Nyhetsdiskussioner

TISDAG: Detta har hänt | ”Hammarby tiger om Karlssons utköpsklausul, Sabetkar uppges nära BP, Häckens nya arenaavtal värt 30 miljoner”

Felix Beijmo med i höstens elva i Superligaen – som enda svensk

Uppgifter: MFF ville rekrytera Kalle Karlsson som sportchef

Felix Beijmo har utgående kontrakt med AGF – ”ska påbörja diskussion”

MÅNDAG: Detta har hänt | ”BP värvar från HTFF, Mjällby nominerade till Jerringpris, AIK nära maxtak för sålda årskort”

Uppgifter: Brighton och Dortmund intresserade av Hugo Larsson

TISDAG: Detta har hänt | ”Manchester United intresserade av Samuel Dahl, Bergvall skriver A-lagskontrakt med BP, Mild oförstående till konflikt”

Klart: Alla avsparkstider för Svenska cupens gruppspel 2026

MFF:s vd vill gärna se Helsingborg i Allsvenskan – ”otroligt roliga matcher”

ONSDAG: Detta har hänt | ”Mujanic mycket nära AIK, FCK och AZ vill ha Häckens Brusberg, Herman Johansson kan lämna Mjällby för FC Dallas”

Fred Jähnke uppges bli ny tränare i BK Olympic – tillhör MFF:s organisation

Det allsvenska spelordningen är klar – Hammarby mot Mjällby i omgång 1

Klart: Anders Pålsson slutar som ordförande i Malmö FF – vann sex titlar

Uppgifter: Inget nytt spelavtal för SEF – kan bli noll kronor för klubbarna

Klart: Anes Mravac lämnar MFF – var interimtränare efter Henrik Rydström

Jaha, då ska vi se. Ny huvudtränare, ny ordförande i mars, ny vd från årsskiftet. Och ny sportchef – uppenbarligen såg man inte att Daniel Andersson var lämpad att ta den rollen enskilt. En rejäl upprensning i klubben på alla ledande positioner.

Efter att ha lyssnat på Daniel Andersson i Lundhs podd så fick jag inte alls känslan av att det var stora förändringar på gång. Tvärt om… DA gör en rätt slät figur och verkar mellan raderna lägga mycket skuld på Henrik Rydström, även om han nog inte skulle erkänna det själv.

Han återkom även till ett resonemang som jag hört flera allsvenska ledare prata om: Att de “bärande spelarna ska spela”. Detta betyder, om jag tolkar saken korrekt, att de spelare som är värvade för att vara stomme också måste delta på planen.

Varför detta inte sker kan ju bero på att tränaren roterar för hårt, att de är skadade, eller att de helt enkelt är för dåliga. Känslan är att man recenserar “bra perioder” och ser detta mönster. Nästan alltid när laget presterat har de bärande spelarna spelat, men förmodligen glömmer man att många “bärande spelare” blivit bärande för att de tvingats - eller fått - kliva fram och därmed utvecklats.

Men iaf. Någon total omstöpning av MFF fick jag absolut inte känslan av när jag lyssnade på avsnittet.