Bl a Örebros bäste, snackade en del skit om Hammarbys “juniorlag” HTFF innan de var ett skott i stolpen från att slå ut Örebro i höstas
vilket nog kändes förödmjukande för Örebroarna.
Som sagt tycker jag det var dumt även av Hammarbysidan,
MEN en mycket viktig sak är vilken sida som BÖRJADE bråket och Hammarby hade nyss gjort mål…
1 gillning
Det är nog för att det hela är ett stort frågetecken för alla. Uppenbarligen hade Örebro-supportrar rört sig från sin sida av långsidan över mot den sida som var tom och vätte mot kortsidan bajenfansen stod på men vad som föranledde att bengaler kastades fattar jag fortsatt inte. Är ju inte direkt så att vi har någon rivalitet med Örebro heller så finns ju inget agg och vi ledde redan.
Faktiskt en av de underligare situationerna jag sett men satt ingen på den delen av läktaren ändå så även om det såg dramatiskt ut var risken för skador snudd på noll.
Men givetvis är ju alla såna här skitgrejer tändvätska för polisen så jag hoppas verkligen våra ultrasgrupper tar dessa i öronen ordentligt för det blir jävligt skenheligt att köra en massa budisar mot polisen men sen göra så här i en match där det finns noll anledning.
Hammarby som klubb behöver väl egentligen inte adressera det alls, är ju arrangörens ansvar, det vet vi efter att vi fick derbyt mot DIF avbrutet i ledning när deras supportrar var de som stökade. Noll ansvar på bajen som klubb här då utifrån de premisserna.
1 gillning