Allsvenskan 2026 – så slutar serien

MFF har ett övergripande problem i att man är programmerade för Europa och många spelare har anslutit främst för det.

I truppen ser jag flera skikt av problem. Dels har vi ryggraden, Jansson, Stryger, AC, Olsen, Dahlin. Samtliga har peak:at och är dessutom skadebenägna.

Sedan har vi ett skikt med Taha Ali, Rosengren, Busanello och kanske Rösler. Samtliga har bevisat sin nivå och vill rimligen ta sig vidare i karriären.

Ytterligare ett skikt är Sigurdsson, Botheim, Haksabanovic. Spelare som enkom värvats i sin peak för att prestera i toppen av Allsvenskan och Europaspelet. Vill dessa verkligen vara kvar i ett MFF som bygger om?

Det positiva är att man har ett gäng stora talanger som jag tror kommer ta kliv, oavsett tabelläge. Men som helhet är detta en rätt omaka trupp, där Ramirez verkligen måste få alla att ställa upp på grovjobbet om man ska ha en chans på topp 3.

2 gillningar

Addera att det även påstås finnas en konflikt mellan ledarna i truppen.

Ena ringhörnan: Pontus Jansson och Robin Olsen
Andra ringhörnan: Anders Christiansen

Ska handla om ett bråk som uppstått efter matchen mot FCK. Det skar sig tydligen mellan Jansson och Rydström och AC var på Rydströms sida.

Källa: Podd och bekanta.

Ingen aning om huruvida det stämmer och hur allvarligt det är. Men det låter iaf inte optimalt.

1 gillning

Kanske den bästa analysen jag läst och jag håller helt med. Exakt det du tar upp ser jag också som stora problem. De som blivit värvade för att leverera i Europa utan Europa, är de med på tåget? Taha Ali, har han ens lust? Han får ändå inte spela. Haksabanovic, flopp, Sigurdsson, alltid skadad, Vechia, alltid skadad.

Ryggraden när de alla kan spela är ju enormt stark men det är NÄR och OM. skulle nästan skicka in Busanello i skadefacket också. Nej det är en sjukt bra trupp men noll genomtänkt känns det som från utsidan. Vad är tanken att han den här nya för 22m ska tillföra och på bekostnad av vem? Jag vet inte. Ska bli intressant att se.

2 gillningar