Här förs öppna diskussioner om laget – matcher, spelare, nyheter och andra relaterade ämnen. Om en diskussion växer fram kring ett specifikt ämne kan den komma att brytas ut till en egen tråd.
I den här tråden råder en något lägre tröskel för inläggens form och innehåll än i de dedikerade ämnestrådarna, för att främja ett mer fritt och spontant samtal.
Extremt imponerande utveckling hos BP när det kommer till transfers. Att få… 40 miljoner(?) för en spelare man hämtade från Ghana inför i år… 7 mål, rejält med speltid och nyss fyllda 20.
Helt rätt att sätta press på övriga stockholmsklubbar och slutar rea bort talang om man ändå kan göra den här typen av transfers. Det säger jag med BP-hatten (som jag inte äger) på.
Ja det är väl ingen som hävdar något annat? Men även om vi varit väldigt skickliga i att ta talanger från BP så råder det ju inget tvivel om att de tre stora alla på ett nästan skoningslöst sätt sugit ut talang ur BP tack vare starkare varumärke och starkare ekonomi.
Sen kanske det har varit en del av BPs tidigare strategi… Att fostra “elitspelare”, samtidigt som man själv inte alltid haft representationslag i högsta serien? Vi får väl se vad BP-folket har att säga om detta när de dyker upp på forumet.
Lugn nu. Se det som beröm. Den som har flest och bäst BP-spelare i längden vinner, eftersom att de fostrar och utvecklar överlägset flest talanger i sthlm.
Lurig spelare, som å ena sidan kan ge väldigt mycket till sitt lag genom sitt fina spel. Men som verkar vara något av en glaslirare. Det sistnämnda gör att jag tror att han faktiskt blir kvar i Allsvenskan, förmodligen i någon topp 8-klubb.
Han har iaf en aura av att inte fungera i DIF, så jag hoppas verkligen att Bosse är försiktig här. Man ser ju annars hur han tänker “Nino ut, Irandust in - check!”. Det vore en förbättring, men det känns ändå fel.
Framför allt är han en konstgrässpelare och innermittfältare, en position jag föreställer mig att ni vill förstärka på – med Ekdal, Schüller och förmodligen Siltanen out (om än i sommar för Siltanen).
Dessutom bor han redan i Sthlm. Det som talar emot är såklart att han är 27 och nog vill casha in i utlandet nu.
Tillägg: han är även en spelare som inte belastar den beryktade utlänningskvoten.
Hmm, min minnesbild är lite suddig, men jag tycker han var som bäst längre ut till höger i Häcken 2020. Och innermittfältare både behöver vi och inte behöver. Offensiva innermittar behöver vi rimligen inte just nu, men däremot behövs gissningsvis någon som ligger lite längre bak mtp att både Schuller och Ekdal lämnar.
Framförallt behöver vi hela spelare som vi kan lita på över en hel säsong. Ytterst tveksam till om Irandust har det i sig, givet hur vi vill spela.
Men ja, du har helt rätt gällande utlänningskvoten. Det kan absolut få oss att agera.
Lär bli så att han sonderar terrängen länge och sedan tar ett lukrativt kontrakt sent under fönstret.