Jani Honkavaara vill vinna mot topplagen – nyckel för 2026
Uppgifter: Öster vill värva Linus Carlstrand
Indikerar starkt att agenten fått i uppdrag att hitta en klubb där Carlstrand får garanterad speltid. Det kommer han ju sannolikt inte få i DIF där han lär vara försteinhoppare på sin höjd. Och det förutsätter dessutom att man hittar en ny adress för Sawo.
SEF: Färre regelbrott i Allsvenskan 2025 – 196 mot 232 i fjol
Djurgårdens försäsong: Träningsmatcher mot BP, Viking, VSK, Vålerenga, HJK
Inte hört ett knyst om Carlstrand efter att ryktet släpptes. Kan vara agenten som bara ville hypa spelaren. Som läckt att det finns kontakt.
Ja… så kan det förstås vara. Samtidigt som unga svenska strikers med erfarenhet av allsvenskan inte växer på träd. Sen lär vi ju inte sitta med tre strikers när serien börjar, och jag kan inte tänka mig att han ska ersätta Priske. Så att/om han ens funnits på tapeten bör det innebära att Sawo lämnar. Islänningen från Norge påstås ju fortfarande vara aktuell.
Uppgifter: Turkish Airlines kan bli SEF-sponsor – 50 miljoner om året
Samuel Dahl målskytt i Champions League: Ajax – Benfica 0-2 | Se målet
ONSDAG: Detta har hänt | ”Anssi Suhonen aktuell för Hammarby, Vukojevic har intresse från AIK, MFF intresserade av anfallare i Real Zaragoza”
August Priske byter skor efter varje mål – Adidas hinner inte leverera nya
Kommer bli dyrt för Priske om han fortsätter hos oss. Och vad gör han med alla skor som förbrukas? Bör överväga att starta en marknadsplats för begagnade skor. Jag tar gärna ett par och kan tänka mig att betala som om de vore box fresh. En matchs danskt svett från en skytteligavinnare är säkert bara bra för mina fötter.
Förstå får vi höra att han har glasögon även fast han enligt egen uppgift inte behöver det. Nu får vi höra att han byter skor efter varje mål, och att han äter cornflakes. Massor av cornflakes. Han till och med hyllar cornflakes!
Det måste finnas mer skumma grejer på den här dansken. Han känns inte normal. Behåll.
Stort intresse för Mikael Dorsin – sportchefen har lämnat Rosenborg
Förslag: Förlängd allsvensk säsong och play offs i Superettan
Klart: SvFF förbjuder klonföreningar – avvecklingsprogram tas fram
Klart: Albin Ekdal lägger skorna på hyllan
Markus Johannesson ny styrelseledamot i Djurgården – ”behåller lugnet när det börjar blåsa”
SFSU: Svensk fotboll bör agera mot multiklubbsägande
Pontus Wernbloom tippar Allsvenskan 2026 – MFF mästare, AIK nia, HBK åker ut