Ja. Tyvärr lär det där aldrig komma tillbaka. Klart att komforten vi har idag är “värd” något, men den här råa känslan av riktig fotboll… Den är sällsynt. Och alla vet vad den är sprungen ur. Och det är inte de moderna multiarenorna.
För övrigt måste sägas att hanteringen av merförsäljning, kiosker, öl etc är provocerande usel på 3Arena. Jag har säkert skrivit det tidigare men skriver det igen.
Inget fungerar som det ska. Absolut ingenting. Och det är inte överdriven effektivisering och “tunna team” som leder fram till en havererad service. Tvärt om. Det står drösvis med paralyserade zombies bakom kassorna samtidigt som köerna ringlar sig längre och längre.
Jag tycker det är ett hån mot medlemmarna att både DIF och Hammarby ingått arenaavtal där motparten tillåts leverera denna service. Skiter i hur deras upphandlingar ser ut. Bryr mig bara om den leverans vi som största kund (?) får. Patetiskt.
För att inte tala om vilka hinder man måste ta sig över för att köpa en riktig öl. Man måste lämna långt innan halvtid, och sedan måste man trängas som boskap i en avlång korridor som består av dubbelriktade köer åt alla håll samtidigt.
Jag har inte varit på en enda arena någonstans i världen där nivån är ens i närheten av lika låg som på 3Arena.