Vår resa började tidigare. De stora strategiska förändringarna som påverkar hur det går idag har minst fem år på nacken. Övertagandet av Frej (fem år sedan) samt rekryteringen av AvH är resultatet av en plan som löpt över längre tid.
Jag ser Berisha som ett hack i kurvan till följd av att vi inte visste då det vi vet nu. Inte en chans i helvetet att vi hade gjort den värvningen idag, även om vi faktiskt tjänade pengar på att ha honom sex månader. Däremot kan vi säkert fatta nya stora felbeslut av annan typ.
Vet ej hur vi hamnade här, men nu pratar vi Hammarbystrategi i AIK-sillytråden.
Benkovic out. Tillsammans med Hove och Celina en av de som varit på G ut. Mitt tips är ändå att Celina stannar – dels för att han sagt att han vill det, dels för att Disko sagt motsatsen. Får se vem som har rätt.
Kung var han i luftrummet också. Professionell karaktär.
Du måste lära dig att kassan aldrig är tom. Inte ens IFK Norrköping har en tom kassa nu – även om man börjar höra mynten skrapa mot botten vid det här laget.
Att ni bajare gick igång så hårt på det här skämtet får mig att sakna det gamla Hammarby, som präglades mer av “shit lägenheten brinner och jag köpte bira i stället för hemförsäkring”.
Med det sagt, nej det är inte ombytta roller nu och ja vi ska återgå till trådens ämne.
Hahaha ja jag saknar också den tiden till viss del. Är inte mer än dryga tio år sedan vi inte kunde åka på träningsläger och såg fram emot sjätte raka säsongen i Superettan men den hade sin charm och vi som var med under de åren skulle nog hur konstigt det än kan låta inte ha bytt det mot att ha kommit tolva i allsvenskan istället. Det var en prövande tid men likt ni 2005 blev det en otrolig nystart även om det tog mer tid.
Men men, ja, vi återgår till gnagets rykten, något nytt? Såg att man nekat 20m för Flataker, då måste man verkligen tro på honom?
Ja nej alltså, det enda alternativet som är rimligt är väl egentligen Kapten Filling men förhoppningsvis ska ju Flataker kunna spela nästan alla matcher. Men ja, Gono är nog gone, ser ingen framtid i den grabben tyvärr.
Det borde innebära två saker. Sotte är långt från att bli skadefri och ledningen litar inte på de yngre backarna i truppen: Nissen, Olofsson, Faqa. Och någon av dessa lär lånas ut eller säljas.
Dessutom vill man nog spela Csongvai på sin rätta position som en av sexorna.
Alright. Ytterligare en pusselbit på plats. Ställer in mig på att det blir Öyvann och Cissé på mittbacken, men har ärligt talat ingen aning om vad man bör förvänta sig för nivå av den kombon.