Klart det kan bli sämre. Men det kan bli bättre också. Här är ett klassiskt läge där DIF måste våga. Även om prestationen under Bosse och Henke var bra givet var vi kom ifrån så var det tydligt att vi hade kört fast, inte minst med tanke på hur många stressade felvärvningar vi producerade på slutet. Och det är ju just detta man adresserar med Jamestown.
Jag förväntar mig:
- Högre träffsäkerhet
- Färre totala floppar
- Högre förutsägbarhet
- Färre “panikvärvningar”
- Över tid sundare värvningsfilosofi och tryggare beslut
Det kan säkert bli en del fel under en inkörningsperiod, men det kommer att visa sig. Vi kommer iaf inte att fatta beslut i blindo längre vilket gör mig mer trygg. I en normal värld hade ju Bosse själv fattat att det var detta han behövde för att adressera en av hans absolut största brister. Då hade han blivit ännu bättre. Men det där är redan diskuterat till leda och behöver inte vidröras igen.
Nu har vi varken sportchef eller fotbollschef på plats, så det är svårt gissa om Jamestown just nu sitter och skickar prospekts till Pelle och Jonte, eller om man väntar tills man har rätt gubbe på plats. Lär dock dyka upp mer info snart, då vi rimligen ska vara igång i god tid innan sommarfönstret. Finns som jag ser det ingen tid att förlora.