Hammarby – Nyhetsdiskussioner

Hahn behövde göra flera mycket bra räddningar, bl a en uppe vid krysset.

Men under långa perioder fick Mjällby knappt låna bollen, INTE genom enkelt sidledsspel utan genom att då Mjällby bröt de ideliga Hammarbyframspelningsförsöken då tog Hammarby oftast tillbaka bollen snabbt genom hård press direkt.

Vad jag kan komma ihåg hade Mjällby inte ett enda friläge, medan Hammarby hade flera och då är det mycket lättare att göra mål, vilket det blev tre gånger också.

1 gillning

Får se hur mycket detta är en produkt av underlagsfördelen man hade i och med hemmaplanen. Gissar att man försöker sig på samma spel mot Sirius borta.

Som det ser ut nu är det fullt tänkbart att ni står på tolv poäng med en mycket stark målskillnad när derbyt mot oss spelas. Första gräsmatchen kommer mot IFK i omgång 7…

2 gillningar

Jag är lite för bedrövad för att kunna ge någon djupare analys av matchen. Känslan var att vi hade mycket boll och hyfsad kontroll… Men det går inte att vinna sådana här matcher om man inte träffar mål, och idag var en sådan dag där vi hade behövt den där extrema matchavgörande spetsen som våra spelare nästan alltid ser ut att ha på hemmaplan. Surt som fan samtidigt som jag tyvärr får instämma med allsjöns siriuskramare att Sirius ser riktigt bra ut i år.

2 gillningar

Jag känner just nu att Kalle Karlsson inte har samma grepp om truppen som Kim hade. Kim kunde trycka på en knapp och få precis det utfall han ville. Kalle visade svaghet när han inte lyckades växla upp laget efter urladdnigen mot Örgryte. Det måste finnas förklaringar till detta. Tyvärr är jag rätt orolig för detta. Tränare som Kim - älskad av alla i laget och staben - är svåra att ersätta. Ser inte samma kemi mellan Kalle och spelarna som jag såg mellan Kim och spelarna.

2 gillningar

Du har glömt att Kim hade bottennappmatcher och liknande problem också :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Tja… Vi får väl se, säger jag. Håller helt klart med om att det fanns dåliga matcher under Kim. Men än så länge ser jag inte riktigt samma unika personliga egenskaper i KK. Och konstigt vore väl det. De är ju olika personer, och förhoppningsvis har KK en annan verktygslåda att använda för att aktivera laget. Men jag tror det kan bli en liten omställning för spelarna. Aldrig sett någon tränare få så många lovord från spelarna som Kim fick. Jag upplevde det som ganska unikt.

2 gillningar

Vill bara tillägga att det finns en annan tränar-Kim som är ledig om det skulle vara så att det skiter sig med Kalle Karlsson. Inte fullt lika sympatisk som Hellberg, men icke desto mindre än Kim. :wink:

1 gillning

Den dagen Mörker-Kim Bergstrand tar över Hammarby äter jag upp min hatt. :slight_smile:

1 gillning

Haha. Kim Bergstrand får oförtjänt mycket skit ibland. Visst, det finns väldigt mycket att ogilla i framtoningen där, men också väldigt mycket att tycka om. Han är en preussisk och lojal instruktör av högsta snitt, samtidigt som han inte kan beskyllas för att överinvestera i mediala relationer. :slight_smile:

Förmodligen en av Sveriges bästa tränare, men tyvärr illa lämpad för att förvalta ett lag med dagens ungdomar. Det hade dock varit kul att ge honom fria händer och gott om tid i en sån extrem talangmiljö som Bajen har… För att se vad som händer!