AIK – Nyhetsdiskussioner

Jag har alltid tyckt att pengar, även från andra centrala medel, borde fördelas mycket mer efter publik. Här har man trixat till det genom att belöna just ökning. Men själva grundpubliken borde vara det viktigaste. Annars skulle ju BP kunna öka sin publik helt sjukt ett år från ett annat och hamna i topp. Öster är ju ett sådant exempel här, man placerar sig fyra på grund av att man ökat sin publik från Superettan i fjol. En del är såklart organisk ökning men väldigt mycket är på grund av 2-5K bortasupportrar under 5-6 hemmamatcher.

1 gillning

Ja, det där är bara nån form av omfördelning som är förklädd i publikstöd. Men det är som sagt små pengar, och i verkligheten blir ju effekten av de riktiga publikintäkterna ändå en tydlig “bonus”. Även om jag inte har något emot just att man tillför incitament för att boosta tillväxt så ser det för mig lite löjligt ut. Just eftersom att det är så små pengar.

1 gillning

Uppgifter: Borussia Dortmund och Manchester United i dragkamp om Kevin Filling

https://bollsvenskan.se/nyhetsflode/?post_id=523c288a-e270-329f-d0ff-3278ea2dc052

1 gillning

Uppgifter: AIK och Djurgården intresserade av Amel Mujanic

1 gillning

Vill invända här. Handlar för mig inte om “många bäckar små”, utan om att faktiskt vinna saker. Jag tror att segern i publikligan i sig är viktigare än siffran. Och även om AIK behöver pengar så är beloppen inte centrala… Men man använda segern (alla segrar) till att försöka bygga på en reden befintlig identitet om att segrar är det viktigaste som finns.

2 gillningar

Du får det att låta som om att ni är ensamma om det. Är det inte snarare så att man väljer ett område där man ser ut att “segra” och därefter klistrar detta på den egna identiteten. Jag betvivlar att ni hade brytt er lika mycket om detta om ni inte legat i topp.

1 gillning

Uppgifter: Lamine Dabo aktuell för Serie A-klubbar

Jo jag förstår detta, och förnekar det inte. Men kan man lura kollektivet på detta sätt? Det är som sagt jordnötter vi pratar om, och det ser bara märkligt ut när man “firar” segrar i ljuset av en sportslig verksamhet som håller på att kollapsa.

Utifrån är det ni sysslar med i publikfrågan extremt imponerande. Men det blir knappast mer imponerande för att ni vinner nån låtsastävling som ett gäng centralbyråkrater hittat på.

2 gillningar

Baserat på den aktuella känslan känns det som att detta blir för tufft för er. Men… Ni brukar repa er. Det blir en helt annan sak när det börjar mobiliseras och sillyns krigsdimma lagt sig.

2 gillningar

Ja, jag ser fram emot cupen. En annan fråga är var vi spelar hemmamatcherna. I år var det på Strawberry, med den nya fina hybridmattan. Men, man kan absolut inte vara säker förrän man är säker.

Helt klart är att Sverige kommer spela en träningslandskamp eller final i play off till VM hemma 31 mars. Får se om det spelar in i arenabolagets planer för när man anser att mattan behöver vara redo.

1 gillning

2 inlägg delades upp till ett nytt ämne: AIK-Silly – rykten och spekulationer

Inget att ens uppröras över. Kommer vara så till den dagen AIK Framtid FF tar steget upp till någorlunda nivå, division 2 eller Ettan. Då kan man ge talangerna garanterad speltid och större incitament att stanna.

1 gillning

8 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Svenska publikboomen

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: AIK-Silly – rykten och spekulationer

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Svenska publikboomen